Berlingske Business

Matas leverer vækst på godt 1 pct. i vigtigt kvartal

Investorer skrotter Matas Børsdebutanten Matas fortsætter i fi
Matas øgede salget med 1,3 pct. i det tredje kvartal af 2016/17, når der måles på omsætningen i butikker, der har været åbne i mindst et år. (Arkivfoto: Jeppe Bjørn Vejlø/Scanpix 2013) Foto:

Matas øgede salget med 1,3 pct. i det tredje kvartal af 2016/17, når der måles på omsætningen i butikker, der har været åbne i mindst et år.

Samlet steg omsætningen i kvartalet, der omfatter den vigtige julehandel, med 1,2 pct. til 1064 mio. kr. Det fremgår af en kort handelsopdatering fra materialistkæden, der samtidig fastholder forventningerne til hele 2016/17.

- I et marked med en fortsat intensiveret konkurrence er vi glade for at have opnået en positiv like-for-like vækst i det vigtige tredje kvartal, siger administrerende direktør Terje List ifølge opdateringen.

Billede

Han peger blandt andet på høj vækst på den såkaldte "Black Friday" samt en flot salgsudvikling i Stylebox, Matas' kæde af skønhedsbutikker.

For hele 2016/17 fastholder Matas forventningerne om en like-for-like omsætningsvækst i på 0 til 2 pct. Driftsmarginen opgjort før afskrivninger, EBITA-marginen, forventes fortsat realiseret på et niveau omkring 16 pct.

Regnskabet for tredje kvartal offentliggøres den 8. februar.

Billede

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen