Berlingske Business
18:04Britisk modekoncern i frit fald efter triste salgstal

Matador-by sikrer fremgang på Bakken

Bakken
Et rekordår for Bakken har givet anledning til, at både gæster og chefer har smidt hænderne i vejret. Foto: Bakken

Med åbningen af Matador-byen Korsbæk på Bakken er forlystelsesparken nord for København gået mere end 20 pct. frem i forhold til 2014, der ellers var rekordsæson i Dyrehaven.

Tv-seriens første afsnit rullede allerede over de danske skærme i 1978, men Matador er stadig fast forankret i den danske folkesjæl.

Det beviser Bakken, der generelt har haft en omsætningsstigning på over 20 pct. i forhold til 2014, efter at man i april åbnede Matador-byen Korsbæk i forlystelsesparken nord for København.

Lørdag meddelte Berlingske Business om, at investeringer i nye tiltag og forlystelser skaber overskud hos de danske forlystelsesparker, og denne tendens er Bakken således endnu et eksempel på.

24BUStivoli-billede.jpg

Et »fantastisk år«

Mens Bakkens rustjebaner holder stille, og Pjerrot er gået i vinterhi, kan selskabets administrerende direktør Nils-Erik Winther kigge tilbage på et »fantastisk år«, som han selv udtrykker det.

»Vi har haft mere travlt end nogensinde. Vi har lanceret en række nye tiltag på event-fronten, som vores gæster har taget rigtig godt imod. Særligt vores Ramasjang-underholdning og scenekoncerter med store musiknavne har tiltrukket mange besøgende. Men der er ingen tvivl om, at den helt afgørende trumf for os i år har været åbningen af Korsbæk på Bakken”, forklarer Nils-Erik Winther.

Omkring 2.7 mio. gæster har været en tur forbi parken i Dyrehaven i løbet af 2015, og allerede halvvejs inde i sommersæsonen meldte Bakken udsolgt i deres nye, autentiske Matador-by. Og det forstår direktøren godt.

»Bakken er med åbningen af Korsbæk blevet frontløber for den måde, hvorpå vi udvikler attraktioner og koncepter. Vi har ikke set noget lignende i landet før, og netop det nytænkende element giver os en fordel, som vi kommer til at mærke i lang tid fremover,« siger han.

Foruden parkens nye investeringer har vejrguderne også været gode mod forlystelsesparkerne i 2015. For ligesom mange af landets andre parker har det sløje sommervejr gjort, at Bakken ikke har skullet konkurrere med landets parker og strande.

q

»Vi har haft forrygende Bakke-vejr. Ikke for varmt og ikke for meget regn, og det giver gunstige forhold for en forlystelsespark,« siger Nils-Erik Winther.

Bakken holder lukket resten af året, indtil de i marts 2016 igen åbner dørene for gæster.

Lego

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen