Berlingske Business

Marks & Spencer-topchef presset af skuffende salg

The CEO of Marks & Spencer, Marc Bolland, listens during the Reu
Foto:

Det store britiske detailhandelsselskab Marks & Spencer har endnu en gang skuffet med sine salgstal, og det sætter spørgsmålstegn ved, hvorvidt topchefen Marc Bolland er den rette til at lede firmaet.

Det skriver The Telegraph.

- Det handler ikke bare om vækst. Så misforstås prioriteterne. Det vil være en afvejning mellem salg og bruttomargin. Det vil vi gøre på kvartalsbasis, udtaler Marc Bolland ifølge avisen.

Bolland fastholder, at han er den rette på posten, men aktionærer er i stigende grad utilfredse. Efter salgstallenes offentliggørelse faldt aktien torsdag 3,5 pct.

Sainsbury

Topchefen har lavet udskiftninger i ledelsen og sat et øget fokus på stil og kvalitet, hvilket kunderne har efterspurgt. Dog har det ikke hjulpet på salget.

I stedet kan Marks & Spencer se sig nødsaget til at lukke nogle af sine forretninger, hvilket så småt allerede er igangsat. Desuden har Bolland annonceret, at der ikke vil blive åbnet flere butikker i Storbritannien for generelle varer.

Topchefen nedtoner over for The Telegraph omfanget af virksomhedens udfordringer og peger på, at firmaets fortsat ser vækst i sin madafdeling.

Shopping

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen