Berlingske Business

Manglende UEFA-deltagelse koster AaB dyrt

aab
Spillerne fra AaB jubler efter scoring mod Brøndby i Superligakampen søndag d. 29 november 2015 i Brøndby. (Foto: Linda Kastrup/Scanpix 2015) Foto:

Det skæpper i kassen som fodboldhold at spille i mesterholdenes rækker. Men rutsjer man ned ad rangstigen, kan det ses på bundlinjen.

Fodboldklubben AaB fik i 2015 et overskud før skat på 0,5 mio. kr. mod 41,1 mio. kr. i 2014. Det var deltagelsen som dansk mesterhold i 2013/14-sæsonens og den med mesterskabet følgende deltagelse i Uefa Champions League Play-off samt gruppespil i Uefa Europa League i 2014, der gjorde udslaget i 2014, skriver fodboldklubben i sit regnskab for sidste år.

aab

Den manglende deltagelse i 2014/15-sæsonen kan også ses på Aalborgholdets omsætning. Den landede i 2015 på 78,8 mio. kr. mod 127,5 mio. kr. i 2014.

I 2014/15 blev AaB nummer fem i Alka-superliga - men i år ligger klubben nummer to efter 20 spillerunder i den danske hjemlige liga, påpeger AaB.

EM i fodbold 2012, Danmark - Portugal (2-3). Helder Postiga, Por

I 2016 venter de bolsjestribede fra Aalborg et overskud på 2-7 mio. kr. efter salg af angriberen Lukas Spalvis til den portugisiske klub Sporting Lissabon i februar.

»Heri indgår ikke yderligere transferindtægter eller europæisk deltagelse«, skiver AaB.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen