Berlingske Business
15:19Sanofi-aktien fortsætter fald efter opkøb

Magasin lægger varerne på nettet

Magasin lægger varerne på nettet - 1
Personligt fremmøde er ikke længere nødvendigt i Magasin. Foto:

Stormagasinkæden Magasin slår til efteråret dørene op for nethandel, og forventningerne er tårnhøje. »Det bliver et helt nyt forretningsområde,« lyder det fra Magasin, der lige skulle se nethandlen an, før man kastede sig over den.

Hvis man i dag vil shoppe i Magasin må man pænt sagt lette popoen og bevæge sig til en af stormagasinets seks afdelinger. Men fra den 1. oktober bliver det lidt lettere. Da slår Magasin dørene op for sin e-butik, som dog i første omgang udelukkende vil sælge boligartikler- og tilbehør. Ikke desto mindre er Magasins forventninger til netbutikken høje.

»Vi betragter det faktisk som et helt nyt forretningsområde, der skal øge omsætningen,« siger Jeanette Aaen, forretningsdirektør i Magasin.

Den nye netbutik skal især appellere til de mange af Magasins kunder, som ikke nødvendigvis bor i nærheden af et af stormagasinerne, men normalt gerne tager turen, blandt andet for at handle gaveartikler, der er en stor varekategori hos Magasin.

»For dem der normalt kommer langvejs fra er netbutikken en ekstra service,« siger Jeanette Aaen, og indrømmer, at man lige »skulle lure« hvordan det gik med konkurrenternes e-handel, før man selv ville i gang.

»Vi skulle lige overveje, hvordan man gør det bedst. Nogle lægger kun syv forkølede varer på deres netshop, men det vil vi ikke. Vi går ud med en butik, der har et lige så stort sortiment, som det i den fysiske butik.«

Og så er tiderne simpelthen skiftet, konkluderer forretningsdirektøren:

»I dag er det jo sådan, at enhver detailhandler med respekt for kunderne og deres tid tilbyder onlineshopping.«

Foruden Magasin har også tøjkoncernen Bestseller kastet sig over nethandlen i det forgange år og er begyndt at sælge tøj fra en række af deres mærker som »Jack & Jones« og »Only« på nettet. Også byggekæden »Jem og Fix« har kastet sig over det digitale salg, med deres e-shop »Jem & Clix«, ligesom det nu er muligt at købe designerlamper hos »Lampeland.dk«, og tøj hos »Deres.com.«

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen