Berlingske Business

Lystfiskeselskab solgt for trecifret millionbeløb

svende
For få år siden var Lars Erik Svendsens virksomhed konkurstruet efter et mislykket eventyr i USA. I 2010 kom Svendsen Sport igen i plus efter ændringer i organisationen. Foto:

Svendsen Sport er blevet solgt til Maj Invest for et stort treciftret millionbeløb. Virksomheden, som var konkurstruet få år tilbage, har vendt udviklingen og hitter nu i Europa.

Lars Erik Svendsen sælger sit hjertebarn virksomhede Svendsen Sport til kapitalfonden Maj Invest Equity for et stort trecifret millionbeløb, skriver Børsen.

Virksomheden var konkurstruet for få år siden, men i dag er udviklingen vendt til succes.

»Jeg startede det her selskab, da jeg var 18 år gammel, så det er hjerteblod, jeg sælger ud af. Det var ikke min plan at sælge nu, men Maj Invest kom med et godt tilbud, og så er det utrolig vigtigt for mig, at mit selskab ikke bliver slået sammen med en konkurrent. Vi får lov at fortsætte som før,« siger 56-årige Lars Erik Svendsen.

maj invest

Selv om kapitalfonden kommer til at sidde på magten med 85 pct. af ejerkabet, fortsætter Lars Erik Svendsen som adm. direktør med 15 pct. af ejerskabet.

Børsen erfarer, at handlen værdisætter selskabet til ca. 500 mio. kroner.

Svendsen Sport, som producerer udstyr til lystfiskere, har de seneste år braget af sted med høj vækst og med stort salg i Frankrig, Storbritanien og Tyskland, har virksomheden fået en stærk position på det europæiske marked.

Maj Invest kan se frem til en plads i bestyrelsen, hvor tidligere topchef i Pandora, Mikkel Vendelin Oleson, er formand.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen