Berlingske Business

L'Oreal satser på kunstig intelligens og køber canadisk firma

loreal
Kosmetikgiganten L'Oreal køber det kinesiske makeup-firma ModiFace, som bruger kunstig intelligens til at hjælpe forbrugere med at lægge makeup. Foto:

Kosmetikgiganten L'Oreal køber det kinesiske makeup-firma ModiFace, som bruger kunstig intelligens til at hjælpe forbrugere med at lægge makeup.

ModiFace blev stiftet for 11 år siden og specialiserer sig i at bruge teknologi til at hjælpe forbrugere med at lægge makeup virtuelt - ved at tracke ansigtstræk og farve.

Det skriver The Independent.

ModiFace har omkring 70 ingeniører, forskere og videnskabsmænd ansat og har registreret over 30 patenter, samt publiceret mere end 200 videnskabelige artikler.

Ifølge L'Oreal bliver selskabets varemærkebeskyttede teknologier allerede brugt af næsten alle store skønhedsmærker.

»Med en medarbejderstab i verdensklasse, dens teknologier og dens vedvarende præstationer i forbindelse med teknologiinnovation inden for skøndhedsbranchen, Vil ModiFace være med til at genopfinde skønhedsoplevelsen ved brug af innovative løsninger, der vil give vores kunder mulighed for at finde, prøve og vælge produkter og brands,« siger Lubomira Rochet, der er digital chef i L'Oreal, til The Independent.

ModiFaces direktør, Parham Arabi, siger, at opkøbet vil give ModiFace muligheden for at skabe innovation med kunstig intelligens og den virtuelle virkelighed i skønhedsbranchen på et enestående niveau.

L'Oreal er verdens største kosmetikfirma og har en international portefølje bestående af 34 brands.

pix-Echo Dot

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen