Berlingske Business

L'Oreal fik ridser i ansigtsmalingen i første halvår

l'oreal
Foto:

Den globale milliardkoncern inden for makeup og skønhedsprodukter L'Oreal oplevede modgang i første halvår.

L'Oreal havde modvind fra valuta og fra flere markeder i første halvår. Det til trods kunne selskabet dog øge både omsætning og resultat i de første seks måneder af 2016.

Samlet kunne L'Oreal, der ejer en myriade af skønhedsprodukter, notere en omsætning på solide 12,9 milliarder euro, 96 milliarder kroner, i halvåret. Det var en marginal stigning på 0,6 procent men på 4,2 procent, hvis man fraregner udsving i valutakurserne.

- Vores forbrugerprodukters vækst accelererer og vokser hurtigere end markedet. Det er drevet af vækstinitiativer inden for makeup og hårpleje.

- Vi vokser i Nordamerika og forventer en robust vækst i nye markeder, der vil gøre os i stand til at styrke vores markedsposition. Vesteuropa bliver holdt tilbage af et meget svært marked i Frankrig, skriver administrerende direktør Jean-Paul Agon i regnskabet.

Salget i Vesteuropa steg med 1,7 procent i første halvår til 4,2 milliarder euro.

L'Oreals klart største division, der dækker produkter til forbrugere, voksede med 4,3 procent til 6,2 milliarder euro.

- Divisionen vokser over hele verden. Selv om Frankrig er udfordret, er der god udvikling i Storbritannien og Spanien.

- Fremgangen er drevet af blandt andet en imponerende start for NYX Professional Make Up og vækst i Maybelline og L'Oreal Makeup Designer Paris, skriver L'Oreal, der også fremhæver sine hårfarveprodukter, blandt andre Redken.

Ud over valuta og et hårdt fransk marked er The Body Shop, der sælger kosmetik med et fokus på naturlige produkter, en streg i regningen.

Salget faldt med 0,6 procent til 399 millioner euro, og samtidigt gav kæden underskud.

- Ekspansionen fortsætter for The Body Shop i de største markeder som Storbritannien, Australien og Canada, mens den økonomiske tilbagegang i Hongkong og Saudi-Arabien rammer forretningen, skriver L'Oreal.

/ritzau/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen