Berlingske Business

Lokalproduktion og Robinson Ekspedition kickstarter Hummels tyrkiske eventyr

Hummel
»Havde vi nået det havle både på omsætning og indtjening, havde jeg været meget godt tilfreds,« siger adm. direktør Søren Schriver om Hummels indtog på det tyrkiske marked. Foto:

Hummel har de sidste tre år åbnet over 400 butikker i Tyrkiet. Lokalproduktion og markedsføring er nøglen til at gøre Tyrkiet til Hummels største marked næste år.

Et par få konceptbutikker startede Hummels tyrkiske eventyr, som på få år har udviklet sig til en større forretning med 400 butikker fordelt over det meste af Tyrkiet, skriver Børsen i dag.

»Jeg må være ærlig og sige, at det er kommet meget bag på mig, hvor stor en succes vi har haft dernede. Havde vi nået det halve både på omsætning og indtjening, havde jeg været meget godt tilfreds,« siger adm. direktør i Hummel Søren Schriver.

04BUSPix-Stadil2.jpg

I 2015 forventes salget at runde 300 mio. kr, hvilket er 25 pct. af selskabets samlede grossistomsætning. Søren Schriver peger på den lokale produktion som en del af Hummels vej ind på det tyrkiske marked, hvor konkurrenterne blandt andet hedder Nike og Adidas.

»Vi kan hele tiden tilpasse vores kollektion, så de passer til moden, og det kan de andre ikke, for de producerer i udlandet,« siger Søren Schriver til Børsen.

30BUShummel-2.jpg

For at nå helt ud i de tyrkiske stuer har Hummel byttet de store tøjsponsorater i sportsbranchen ud med Survivor - den tyrkiske version af Robinson Ekspeditionen - hvor deltagerne iklædes de karakteriskte vinkler. På den måde når Hummel ud til mellem 20 og 30 mio. tyrkere.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen