Berlingske Business

Lidl går til skærmen

Lidl går til skærmen - 1
Den tyske dagligvarekæde Lidl har været i Danmark i fire år, men som Berlingske Business også kunne beskrive for nylig har <a href="http://www.business.dk/article/20090619/detail/90619085/">discountkæden ambitioner om at blive mere kendt herhjemme</a>. Foto:

Discountkæden Lidl indtager for første gang de danske TV-skærme i en marketingkampagne, der skal ændre danskernes opfattelse af dagligvarekæden.

Kender du ikke Lidl? Så kommer du muligvis til det fremover.

Den tyske dagligvarekæde Lidl har været i Danmark i fire år, men som Berlingske Business også kunne beskrive for nylig har discountkæden ambitioner om at blive mere kendt herhjemme.

Derfor indleder dagligvarekæden nu et større reklamefremstød på TV.

Det nye TV-univers, skal ifølge Lidl ”være med til at bane vejen til danskernes hjerter” for den tyske kæde, der selv synes, at den har måtte slås mod alverdens fordomme på det danske marked, siger direktør Finn Tang.

”Vores mål er klart at sætte Lidl på landkortet i Danmark en gang for alle. Nu forsøger vi med humor og selvironi at gøre op med de mange fordomme, som vi jo slet ikke synes stemmer overens med vores virkelighed”.

Lidl er blandt andet blevet kritiseret for at være en meget lukket organisation, ligesom kæden har været kendt for ikke at være alt for begjestret for at indgå overenskomster.

Kæden har i dag 66 butikker i Danmark, men regner med at fordoble det antal ”inden for en overskuelig årrække”, og her skal tv-reklamerne altså gerne hjælpe til.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen