Berlingske Business

Legos to største konkurrenter overvejer fusion

Barbie
Foto:

Legos to største konkurrenter, Hasbro og Mattel, forsøger på ny at indgå en fusion og dermed skabe verdens største legetøjsproducent.

Hasbro kontaktede angiveligt Mattel i slutningen af 2015 med et tilbud om at skabe et enkelt selskab med kontrol over en stribe velkendte brands, eksempelvis Barbie, My Little Pony og Hot Wheels.

Det skriver Daily Telegraph.

MATTEL-RESULTS/

De to selskaber har tilsammen en markedsværdi i nærheden af 20 mia. dollar, godt 133 mia. kr. Mattel konkurrerer i øjeblikket med Lego om titlen som verdens største legeproducent, og taber markedsandele til både Lego og Hasbro, skriver avisen.

Mattel og Hasbro forsøgte i 1996 at fusionere, men forsøget gik i vasken.

PEOPL

- Du valgte at tage drastiske skridt, både politisk og gennem medierne, for at gøre det meget sværere at opnå en fusion i ordentlig tid. Desværre har du med den "brændte jords taktik" skabt et intolerabelt klima, skrev en arrig Hasbro-formand ved navn Alan Hassenfeld dengang til Mattels bestyrelsesformand, John Amerman.

ALPHABET-YOUTUBE/SUBCRIPTION

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen