Berlingske Business

Lego udvider fabrikker i Danmark, Ungarn og Mexico

erwe
Lego udvider produktionen i Danmark, Ungarn og Mexico. Arkivfoto. Foto:

Legos fabrikker kan ikke følge med efterspørgslen, og derfor udvider Lego fabrikkerne i en række lande og lægger op til at hyre tusinder af nye ansatte.

Lego frygter at løbe tør for klodser inden jul, fordi den globale efterspørgsel er så stor, at fabrikkerne ikke kan følge med. Derfor udvider man nu produktionsfaciliteterne i Danmark, Ungarn og Mexico, skriver Lego i en pressemeddelelse.

»Investeringsplanerne vi fremlægger i dag gør det muligt for os at nå endnu flere børn i fremtiden med sjove Lego-produkter af højeste kvalitet. Det betyder også, at vi forventer at byde tusinder af nye ansatte velkomne i gruppen, mens vi fortsætter med at øge vores globale tilstedeværelse,« lyder det fra John Goodwin, koncernfinansdirektør i Lego.

Lego

Investeringerne begynder allerede i næste måned og kommer til at foregå i perioden frem til 2022. Allerede i november skyder Lego udvidelsen af en fabrik i Monterrey i Mexico i gang. Her skal arealet udvides med 190.000 m2 til støbning, forarbejdning og pakning af klodser samt større lagerfunktioner. Lego forventer samtidig at ansætte yderligere 3.000 mennesker i den mexicanske fabrik i løbet af de næste syv år.

I Ungarn installerere man nye støbemaskiner næste år og udbygger fabrik og lager. Ligesom i Mexico drejer det sig om en trecifret millioninvestering i euro. 150 nye ansatte skal desuden hyres, med potentiale for yderligere 1.600 frem mod 2020.

lego

I Billund investerer Lego et tocifret millionbeløb (i euro) til ny støbeteknologi, men her er der til gengæld ikke planer om yderligere ansættelser.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen