Berlingske Business

Lego slår Apple og Disney på omdømme

Lego
Lego er ikke kun godt kørende, når det gælder indtjeningen. Også på omdømmet er selskabet med helt i front. Her det Legos topchef, Jørgen Vig Knudstrup, der er i jubelhumør ved selskabets seneste regnskabsfremlæggelse. Foto:

Lego er nummer fem i stor undersøgelse over virksomheder med det bedste globale omdømme. I USA er det danske selskab helt i top.

Legos topchef, Jørgen Vig Knudstorp jublede og sang med armene over hovedet, da den danske legetøjskoncern for et par måneder siden landede et rekordregnskab i selskabets hovedsæde i Billund.

Nu er der mere at juble over i Lego-hovedkontoret, da virksomheden fra Billund er placeret som nummer fem på en liste over selskaber med det bedste globale omdømme foran internationale superbrands som Apple og Disney.

FILE NETHERLANDS ECONOMY LEGO

Undersøgelsen er lavet af Reputation Institute, der hvert år lader befolkningerne i 15 lande rangordne internationale virksomheder. Ved sidste måling var Lego på niendepladsen, men kan altså denne gang glæde sig over at have taget fire hop op af listen.

Lego har sin største fanbase i Nordamerika, hvor selskabet ligger helt i top på listen, mens det i Europa er blevet til en andenplads. Samlet ligger Lego i top-10 i ni ud af de 15 lande, der har medvirket i undersøgelsen.

»Vi har arbejdet fokuseret på at skabe en stærk relation til børn og forældre globalt gennem mange år. I Europa har vi haft en markant tilstedeværelse gennem årtier, og i Nordamerika ser vi nu den tredje generation af Lego-byggere blive født og introduceret til Lego-leg. Det betyder, at vi med succes har skabt en stærk relation til børn, forældre og bedsteforældre,« siger Legos topchef, Jørgen Vig Knudstorp, i en kommentar til undersøgelsen.

LIFESTYLE-BRITAIN-DENMARK-CHILDREN-BUSINESS-LEGO

Lego landede for knap to måneder siden et rekordregnskab for 2014, hvor omsætningen rundede 28,6 milliarder kr. Det fik Lego-topchefen til at slippe sit indre legebarn løs, da han foran den samlede verdenspresse brød ud i spontan sang og dans.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen