Berlingske Business

Lego-konkurrenters flirt løber ud i sandet i første omgang

asdfsadf3414fsadfas
Foto:

I sidste uge gik der rygter om, at to af verdens største producenter af legetøj - Mattel og Hasbro - var på vej mod en fusion, men ifølge Reuters ser de planer ud til at være kuldsejlet i første omgang.

Ifølge kilder med indblik i sagen har Mattel således givet Hasbro en kurv på et købstilbud, der kunne have skabt den største legetøjsproducent i USA og en endnu større konkurrent til Lego.

Rygterne kom frem i sidste uge i Wall Street Journal og satte fut i aktiekursen hos særligt Mattel, der blandt andet er kendt for Barbiedukken. Oven på onsdagens historie i Reuters faldt Mattel-aktien op mod 7 pct. i eftermarkedet.

LEGO House åbnes

Hasbro er blandt andet kendt for brætspillet Matador og actionfigurerne Transformers.

/ritzau/FINANS

11BUSROBOT-123612.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen