Berlingske Business

LEGO kandidat til Årets Brand

USA CINEMA
Den internationale organisation The Marketing Society har peget på 20 brands som finalister i konkurrencen om at blive ”Brand of the Year”. En af finalisterne er danske LEGO. Foto:

Den internationale organisation The Marketing Society har peget på 20 brands som finalister i konkurrencen om at blive ”Brand of the Year”. En af finalisterne er danske LEGO.

I 2012 udpegede The Marketing Society Procter & Gamble som Brand of the Year, i 2013 løb Sainsbury med titlen og sidste år var det Macmillan.

Og i år kan det så blive den danske legetøjsgigant LEGO, der løber med sejren. Det skriver nyhedssitet marketingmagazine.co.uk.

17BUSJoergen-Vig-Knudstorp.jpg

Billund-virksomheden skal dog kæmpe med brands som IBM, Airbnb, Google, Barclays, Tinder, Uber, Wagamama og John Lewis, før sejren er i hus. Det skriver Markedsføring.

The future looks awesome

Om LEGO skriver Marketing Magazine, der er mediepartner på prisuddelingen:

- The Danish toy company went stellar this year – literally – when Denmark's first astronaut blasted into space with 20 Lego figures. Meanwhile, in the first six months of the year, revenue increased 23% to £1.4bn. With 300 new Lego kits unveiled and plans to open a factory in Jiaxing, China, the future looks awesome. Det skriver Markedsføring.

Man kan selv være med til at afgøre, hvem der vinder, ved at stemme her inden den 6. november. Ud af folkets røst kommer der efterfølgende fem endelige finalister, og den ultimative vinder kåres ved The Marketing Societys årlige middag den 25. november.

Tirsdag

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen