Berlingske Business

Lego for populært: CFO begrænsede amerikanske salg

Billede
Lego er nu blevet så populært, at problemer med at leve op til efterspørgslen, har ansporet legetøjsproducenten til at lette foden fra speederen på det amerikanske marked. (Arkivfoto) Foto:

Lego er nu blevet så populært, at problemer med at leve op til efterspørgslen, har ansporet legetøjsproducenten til at lette foden fra speederen på det amerikanske marked.

Det skriver den britiske avis The Independent.

Lego rapporterede skuffende salgstal i USA, men ifølge Legos britiske finansdirektør, John Goodwin, er det er altså en del af strategien, som inkluderer en nedtrapning af marketing på det amerikanske marked, men også en forøgelse af selskabets arbejdsstyrke og lagerkapacitet.

- Vi føler, vi har brug for at investere for at få et pusterum, siger John Goodwin til nyhedsbureauet Reuters og understreger videre vigtigheden af, at selskabet fyrer på alle cylindre op til den forestående julesæson.

A robot picks up Lego bricks i

På trods af nedbremsningen på det amerikanske marked vokser Legos omsætning fortsat i resten i af verden. Det familie-ejede danske firma har blandt andet bygget sin første fabrik i Kina, samtidig med at det udvider sine fabrikker i Mexico, Ungarn og Danmark, inden den traditionel ekstremt travle december indtræffer.

LEGO

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen