Berlingske Business

Lego er langt foran konkurrenterne

BARBIE
Foto:

Mens Legos salg stormer frem, står to af de store konkurrenter næsten stille.

Lego kunne se sit salg vokse med 18 procent og sit nettooverskud vokse med 31 procent i første halvår. Samtidig står to af konkurrenterne på verdensmarkedet stille.

Mattel Inc. oplyste i juli, at halvåret medførte et fald i omsætningen på 4,9 procent i takt med, at salget af Barbie-dukker styrtdykker. En anden stor konkurrent om børnenes gunst, Hasbro Inc., har set en stigning i sit salg på kun 0,2 procent, skriver Bloomberg News.

Lego vil også lege digitalt

 

Ifølge nyhedsbureauet sad Lego sidste år på omkring 66 procent af markedet for legetøj til konstruktion - altså de traditionelle byggeklodser - mens Legos andel af det totale legetøjs- og spillemarked ifølge Euromonitor var på 4,2 procent.

Finansdirektør i LEGO, John Goodwin, kommenterer det flotte milliard-resultat:

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen