Berlingske Business
17:45Business Live lukker for i dag - på gensyn i næste uge

Lego-chef forventer flere kidnapninger af Lego

slo
Foto:

Dem bliver der flere af i takt med, at Lego vokser, forventer Legos adm. direktør, Jørgen Vig Knudstorp.

I sidste uge blev Lego ufrivillig gidsel i en sag om ”had, diskrimination og dæmonisering”. Tidligere er legetøjsmærket blevet ”kidnappet” i sager om miljøbeskyttelse og nuttede pelsdyr og om kinesiske menneskerettigheder.

Dem bliver der flere af i takt med, at Lego vokser, forventer Legos adm. direktør, Jørgen Vig Knudstorp. Det skriver Finans.

»Der er rigtig mange, der har høje forventninger. Vi er meget bevidste om, at vi skal forstå de forventninger, og det gør man ved at gå i dialog,« siger Jørgen Vig Knudstorp til Finans.

I den aktuelle sag havde Lego et samarbejde med den britiske Daily Mail, hvor køberne af avisen fik en lille pakke Lego med. Men en voksen Lego-fan bad på Facebook Lego stoppe samarbejdet, fordi avisen »skabte mistillid til udlændinge, bebrejdede immigranter for alt,« og angreb homoseksuelle dommere.

Lego svarede på både Facebook og Twitter, at selskabet havde afsluttet samarbejdet med Daily Mail, og at Lego ikke har planer om at køre lignende reklameaktivitet med avisen i en overskuelig fremtid.

Det blev tolket som, at Lego aktivt havde afsluttet samarbejdet – men det er ikke tilfældet, siger Jørgen Vig Knudstorp.

»Vi tager ikke politisk stilling, vi støtter ikke politiske organisationer, vi går ikke ind i den debat,« siger Jørgen Vig Knudstorp.

Det ærgrer brandingeksperten Nikolaj Stagis, der har fulgt Lego i årevis.

»Jeg fik det indtryk, at Lego i denne sag aktivt havde taget stilling og stoppet samarbejdet med Daily Mail – og det syntes jeg var klogt. Det ville afspejle, at Lego er blevet mere afklaret med, hvad de står for, nemlig at fremme børns læring gennem leg, og at det medfører, at man ikke kan samarbejde og dermed støtte et medie, der taler så ekstremt dårligt om andre. Daily Mail er jo det nærmeste, medier kommer til voksen-mobning, og det forstår børn godt,« siger han til Finans.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business Direct Sponseret Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen