Berlingske Business

Lego bygger på successen med rekordregnskab

Lego pressemøde. Fremlæggelse af regnskab ved Jørgen Vig Knud
Overskrift
Lego pressemøde. Fremlæggelse af regnskab ved Jørgen Vig Knudstorp Foto:
 

Verdens største legetøjskoncern, Lego, har både rekordsalg og et større overskud end sidste år.

»Everything is awesome«, synger en glad Lego-direktør Jørgen Vig Knudstorp fra pressemødet, hvor Legetøjskoncernen præsenterer endnu et fremragende årsregnskab.

Legos direktør har god grund til at synge titelsangen fra 'The Lego Movie'. Titlen passer godt til regnskabet, for Lego stormer frem over hele verden. Billund-koncernen er målt på indtjening verdens største legetøjsproducent, og for ikke så længe overtog man også pladsen som verdens mest magtfulde brand.

I 2014 fortsætter Legetøjskoncernen med at storme mod højere og højere salg med en omsætning på 28,6 milliarder. Det er en fremgang på 13 procent i forhold til Legos omsætning i 2013, som lå på 25,3 milliarder kroner.

Driftsresultatet gik op fra 8,3 milliarder i 2013 til 9,7 milliarder i 2014 - en vækst på 16 procent.

»Resultatet er meget tilfredsstillende,« siger Jørgen Vig Knudstorp om regnskabet.

Jørgen Vig Knudstorp

Lego vokser ikke kun på salget. I 2014 gik Lego op med 893 ansatte, så man nu har hele 14.762 ansatte over hele verden.

LIFESTYLE-BRITAIN-DENMARK-CHILDREN-BUSINESS-LEGO

En del af det gode resultat kommer fra den populære spillefirm 'The Lego Movie', som kom i 2014.

»Produkter relateret til filmen har givet et stort bidrag til omsætningen. Men vi udspecificerer ikke, så vi kan ikke sige præcist, hvor meget vækst der kommer fra filmen,« siger John Goodwin, finansdirektør i Lego.

US-OSCARS-SHOW

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen