Berlingske Business

Legetøjskæde løftes af Frozen og Star Wars

JAPAN-TOYSHOW/
Legetøjsproducenten Hasbro løftes af blandt andre en stigende indtjening fra Disney-partnerskabet og efterspørgsel efter produkter relateret til Star Wars. Foto:

Legetøjsproducenten Hasbro havde et godt andet kvartal præget af vækst blandt andet som følge af stigende indtjening fra Disney-partnerskabet og efterspørgsel efter produkter relateret til Star Wars-, Disney Princess og Frozen-produkter.

Omsætningen steg 10 pct. til 878,9 mio. dollar, mens bundlinjen voksede med 25 pct. til 52,1 mio. dollar - eller 0,41 dollar per aktie. Det var 3 cent mere per aktie, end analytikerne havde ventet ifølge Bloomberg News. Også toplinjen var højere end analytikerestimatet på 859,4 mio. dollar ifølge Bloomberg News.

Lego


Hasbros regnskab vidner desuden om en markant vækst i salget af legetøj til piger. Forretningsområdet, der slet og ret hedder piger - eller "girls" - gik frem med 35 pct. til 172,3 mio. dollar. For forretningsområdet "boys" steg omsætningen med 4 pct. til 355,1 mio. dollar, mens forretningsområderne "games" og "preschool" gik frem med 8 pct. og 5 pct. til henholdsvis 227,7 og 123,9 mio. dollar.

dasdas


- Efter en stærk start på 2016 leverede teamet endnu et godt kvartal med vækst i omsætningen, driftsresultatet og indtjeningen. Vi fokuserer fortsat på strategiske investeringer, der skal drive den langsigtede vækst og udførelsen af strategien, samtidig med at vi forbedrer effektiviteten og lønsomheden over tid, siger Deborah Thomas, administrerende direktør i selskabet, i en pressemeddelelse.

US-170825635

På aktiemarkedet er reaktionen relativt afdæmpet. Hasbro-aktien indikeres i formarkedet at ville åbne omkring 0,6 pct. højere senere i eftermiddag.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen