Berlingske Business

Lauritz.com vil på børsen hinsidan

Lauritz
Mette Rode Sundström og Bengt Sundström.

Det bliver den svenske børs, pengetrængte Lauritz.com vil lade sig notere på, meddeler selskabet.

Det bliver investorerne i Stockholm, der i første omgang kan se frem til at kunne købe aktier i Lauritz.com, når auktionshuset efter planen vil lade sig børsnotere i løbet af de kommende måneder.

Ifølge TV2 Business skyldes beslutningen, at der er for lav aktieomsætning blandt mindre og mellemstore virksomheder på fondsbørsen i København. First North-børsen i Stockholm er kendt for at have en højere aktivitet - særligt blandt de mindre virksomheder, og ifølge TV2 Business er Lauritz.com blot den seneste af en række danske virksomheder, der er kørt over broen for at finde aktionærerne.

lauritz

For Lauritz.com er en sucessfuld børsnoteringen noget nær altafgørende. Auktionshuset endte med et underskud på 10,7 millioner kroner før skat sidste år, og egenkapitalen er på beskedne 13 millioner.

Selv har den svenske stifter, Bengt Sundström, stået fast på, at det er ambitionen om at vokse yderligere, der har efterladt auktionshuset med et behov for mere kapital.

pix-lauritz

»Vi har nogle spændende muligheder ude i den store verden, og til det har vi brug for midler. Det kan være en børsnotering, en kapitalfond eller institutionel investor. Vi er åbne for alt,« sagde Bengt Sundström tilbage i februar.

LAURITZ.COM

Lauritz.com er nordens største auktionshuse og består aktuelt af 26 huse i Danmark, Sverige, Tyskland og Norge.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen