Berlingske Business

Lauritz.com mangler bud: Er du klar med 51 millioner?

lau

Auktionshuset Lauritz.com kommer ikke igennem med et salg af en problematisk ejendom på Østerbro i København. Køberen er pludseligt sprunget fra, hvilket betyder, at auktionshuset fortsat hænger på ejendommen og går glip af mere end 50 mio. kr.

Lauritz.com-ejer Bengt Sundstrøm købte i 2009 en ejendom i København for 57 millioner kroner. Det har siden vist sig at være en rasende dårlig beslutning. Sundstrøm har i årevis prøvet at sælge ejendommen, indtil den i foråret 2016 blev skubbet ind i Lauritz.com.

Auktionshuset så endelig ud til at slippe af med den problematiske ejendom, da selskabet tidligere på året indgik en aftale om at sælge den lettere ramponerede bygning for herefter at leje den tilbage. I en selskabsmeddelelse fra 20. maj i år skriver Lauritz.com, at ejendommen ifølge en aftale med en ikke nærmere defineret køber skal renoveres og herefter fungere som auktionshus og hovedkontor for Lauritz.com.

Fredag - Laurtiz.com

Søndag aften oplyste Lauritz.com så i en selskabsmeddelelse, at køberen af ejendommen efter grundige overvejelser har besluttet at rive aftalen i stykker. Lauritz skriver i meddelelsen, at det fejlslagne salg betyder, at selskabet går glip af en likviditetsforøgelse på 51 mio. kr., som skulle være landet i auktionshusets slunkne pengekasse i slutningen af 2017.

Der er i forvejen et vist pres på Lauritz.coms finanser. Sidste år tabte auktionshuset 8,5 mio. kr.

danica

Lauritz.com skal nu på jagt efter en ny køber, der kan se fidusen i at betale omkring 50 mio. kr. for en ældre ejendom, der trænger til en større renovering. Ifølge den aftale, som altså nu er faldet på gulvet, er det Lauritz.com, der skal stå for istandsættelsen.

Lauritz-aktien falder fra morgenstunden med mere end 2,5 pct.i et ellers positivt marked.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen