Berlingske Business

Lars Larsen vil skabe et mini-IKEA

Dyne-Larsens selskaber tjente 2, 8 milliarder sidste år
Arkivfoto. Købmand Lars Larsen ejer efterhånden så mange virksomheder med fokus på boligindretning og inventar, at han ser store muligheder i at skabe et mini-IKEA Foto:

Købmand Lars Larsen ejer efterhånden så mange virksomheder med fokus på boligindretning og inventar, at han ser store muligheder i at skabe et mini-IKEA

Selvom dynekongen Lars Larsen fra Silkeborg er blevet 68 år, har han stadig store ambitioner.

De seneste år har han opkøbt flere virksomheder, der har fokus på blandt andet boligindretning og boliginventar. Og selvom virksomhedernes regnskaber har været svingende, er de hver især en del af en masterplan, som Jysk-ejeren pusler med. Tanken er at tage konkurrencen op med én af de helt store spillere, når det vedrører boligindretning - IKEA.

Det skriver Midtjyllands Avis.

»På længere sigt har jeg en drøm om, at vi kan lave noget, der ligner et mini-IKEA. Bolighuse, som skal indeholde nogenlunde samme produkter som IKEAs. Men husene skal som udgangspunkt ikke være så store som IKEAs,« siger Lars Larsen til Midtjyllands Avis.

26BUSLars-Larsen-150601.jpg


Lars Larsen forestiller sig bolighuse på ca. 10.000 kvadratmeter.

»Det bliver et forsøg på at lave noget nyt. Vi har jo alt sengetøjet i Jysk, og med de selskaber, jeg har, har vi også adgang til møbelmarkedet,« siger Lars Larsen.

I sit holdingselskab, Lars Larsen Group, har han blandt andet IDdesign, som står bag møbelkæderne Ilva og Idémøbler. Desuden ejer han møbelvirksomheden Actona og andre selskaber med fokus på bolig og indretning.

»Det skal være et stort hus, hvor der ligger en Jysk, en Ilva, og der kan ligge forskellige andre af mine firmaer. Men de skal drives samlet. Det skal være et sted, hvor der er alt til boligen. Det skal prøves af på et tidspunkt,« siger Lars Larsen til Midtjyllands Avis.

Made in Denmark - Golf

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen