Berlingske Business
17:13Mærsk-aktier sank til bunds i rødt C20

Lars Larsen udvider: Bygger Jysk-lagre for 1,4 milliarder

Lars Larsen
Jysk satser i stigende grad på det østeuropæiske marked. Det kræver nu et nyt distributionscenter.

Jysk investerer mere end én milliard kroner i to nye kæmpelagre. Det ene skal ligge i Jylland. Det andet i Bulgarien.

Der er fart i salget i Lars Larsens europæiske Jysk-butikker. Nu bruger Jysk 1,4 milliarder kroner på to nye kæmpelagre, som skal servicere de nye butikker.

Det skriver Finans.

Jysk er netop nu i gang med at udvide for 600 mio. kr. i den østjyske by Uldum, hvor kæden i forvejen har tre lagre. Disse lagre forsyner Jysks danske butikker samt butikker i Norge, Holland og England.

Billede

De resterende 800 mio. kr. bruges på at bygge et nyt distributionscenter i Bulgarien. Det nye center skal tages i brug om cirka et år og skal herefter forsyne Jysks butikker i en række østeuropæiske lande.

Særligt Østeuropa har været et vigtigt vækstmarked for Jysk, der i de seneste år har åbnet mange nye butikker i Bulgarien, Rumænien og på Balkan.

26BUSLars-Larsen-150601.jpg

»Det sker ikke lynhurtigt, men Østeuropa spiller en større og større rolle, og vi vil godt have, at den udvikling fortsætter,« sagde Lars Larsen til Berlingske Business i maj i år.

Jysk har i dag omtrent 2.400 butikker i 48 forskellige lande. I det seneste regnskabsår voksede omsætningen med 6 pct., og Jysk nåede dermed op på rekordhøje 23,2 mia. kr.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen