Berlingske Business

Lars Larsen køber jysk golfbane

Lars Larsen
Lars Larsen, Jysk - med en pude ved sit skrivebord Foto:

Lars Larsen har købt sig ind i golfbanen Royal Oak ved Jels i Sønderjylland. Rigmanden indtræder således i en ny ejerkreds.

Sammen med Jørgen Schou og Arne Hougaard har Lars Larsen købt golfbanen Royal Oak af Andreas Schou, der har drevet golfbanen som en familieejet virksomhed i 25 år.

»Det nye setup vil kunne bringe golfbanen videre i en konkurrencebetonet og svær branche, hvor Royal Oak stadig vil stå for høj kvalitet og service rettet mod både medlemmer og erhvervslivet,« siger den nu tidligere ejer af Royal Oak, Andreas Schou, om beslutningen om at sælge.

14BUSLars-Larsen#3.jpg

Lars Larsen ejer som bekendt JYSK, men siden 2007 har Dyne-Larsen, som han også kaldes, også været ejer af Himmerland Golf og Spa Resort i Nordjylland. Et foretagende som Larsen trådte ind i i 1987. Så sengetøjsmanden er altså ikke ubekendt med golfbranchen.

Den midtjyske rigmand smider i det hele taget om sig med pengene i øjeblikket. Således kunne Silkeborg IF mandag offentliggøre, at Lars Larsen havde forhøjet sit sponsorat til klubbens nye stadionprojekt, der nu kan realiseres.

25BBMgunhild-kirk-johansen.jpg

Arne Hougaard er heller ikke ny i golfbranchen. I 2009 havde ejeren af Bjert Invest således store planer om at anlægge helårshuse og feriehuse tæt på Koldings centrum i et milliardprojekt, der også inkluderede en golfbane i international topklasse. Hougaard har desuden tjent sine penge i vindmølleindustrien.

Schou-familien vil stadig være repræsenteret i den nye ejerkreds ved Jørgen Schou, der ejer en række forskellige virksomheder, der spænder vidt lige fra ejendomme til handel. Jørgen Schou har hidtil stået for den daglige drift af Royal Oak, og det vil han også fremadrettet.

Lars Larsen

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen