Berlingske Business

Lars Larsen klar til at lancere el-arbejdsbil

pix-lars larsen
Overskrift
Den jyske dynekonge Lars Larsen går ind i produktion af el-arbejdsbiler. Foto:
lars larsen elbil
Overskrift
Kronprins Frederik ved en golfturnering på Himmerlands Golf & Spa, hvor han spillede en runde med Thomas Bjørn, Tom Kristensen og Lars Larsen. Her ses Kronprinsen ved hul 7. Lars Larsen sin elbil Foto:

Dynekongen Lars Larsen udvider igen og går nu ind i produktionen af el-arbejdsbiler.

Lars Larsens dynekonglomerat Lars Larsen Group spiller på mange heste, og den sidste nye i stalden er elbilproduktion. Det skriver Finans.dk.

Det er det eksisterende Garia, der i dag producerer luksuriøse golfbiler, der udvider med endnu et forretningsområde og snart også begynder produktionen af den nye el-arbejdsbil under navnet Garia Utility.

De nye elbiler, der er danskudvilkede- og producerede, skal især sælges til kommuner til brug i parker og til eksempelvis campingpladser.

»Vi har gennem 10 år udviklet golfvogne og ka nu se klare muligehder for at supplere med andre elbiler til arbejdsområdet. Det kan sikre en væsentlig højere omsætning i selskabet og dermed også på sigt en bedre indtjening,« siger Garia-direktør Jakob Holstein til Finans.

Garia indgår i Lars Larsen Group og har ifølge Finans.dk kørt med underskud de seneste tre år på samlet 45 mio. kr. før skat.

Pix-Lars Larsen

Går man ind på Garia Utilitys hjemmeside, kan man se, at der bliver talt ned til lanceringen af de nye elbiler. I skrivende stund er der 67 dage til, at blandt andet kommuner og campingpladser kan få glæde af Lars Larsens nye eventyr. Der er allerede indgået en række forhandleraftaler, skriver Finans.dk, og de første modeller er altså klar til levering i august.

 

Jysk

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen