Berlingske Business

Lars Larsen åbner danske møbelbutikker i Asien

Made in Denmark - Golf
Foto:

IDdesign sælger skandinavisk design i en udenlandske kæde med butikker især rundt om i Mellemøsten. Kæden ekspanderer nu hastigt i også Europa og Asien.

Møbelselskabet IDdesign - med dynekøbmand Lars Larsen som ejer - er klar til at gå ind i Asien, skriver Finans. Samtidig indledes en større offensiv, så dens udenlandske kæde med nu 21 butikker som minimum skal nå op på 42 om fem år.

IDdesign har netop indgået aftale med en partner, som først i 2018 åbner en stor butik med skandinaviske møbler i den koreanske hovedstad Seoul. Planen er at etablere endnu flere butikker der de kommende år.

26BUSLars-Larsen-150601.jpg

»Dermed rykker vi ind i Asien. Vi får mange henvendelser fra mulige partnere som vil være med, og det arbejder vi med,« siger kædedirektør Piet Klein, IDdesign, til Finans.

Mens selskabets danske kæder også aktuelt ekspanderer med både nye butikker i Idemøbler og Ilva, arbejdes der i hovedsædet sideløbende med franchisekæden. I den kommende tid kommer der således nye bolighuse til i både Qatar, Oman og Libanon.

»Målet er at fordoble franchisekædens størrelse inden for de næste fem år,« siger Piet Klein til Finans.

Kædedirektøren fremhæver, at selvom der lige er lukket en første aftale i Asien, er fokus for ekspansionen især rettet mod nye markeder i Centraleuropa.

Piet Klein siger samtidig, at erfaringerne fra selskabets kæder kombineres, så eksempelvis Ilva drager nytte af den måde, som salget sker på i franchisekæden ude i verden - og omvendt.

Lars Larsen har tidligere sagt til Finans, at han med tiden ser muligheder i at lade de forskellige kæder i hans samlede koncern ekspandere under samme tag i store møbelhuse.

Billede

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen