Berlingske Business

Lagkagehuset hyrer dansk chef og gør klar til international vækst

Lagkagehuset London
lagkagehuset London Foto:

Ny chef for den danske del af Lagkagehuset skal skærpe bagerkædens fokus på at vokse uden for Danmark

Lagkagehuset, der netop er blevet solgt til kapitalfonden Nordic Capital, henter ny chef til den danske del af bagerkæden. Det betyder, at topchef Jesper Friis fremover kan fokusere på at få bredt konceptet udenfor Danmark.

”Vi skal have mere fokus på den internationale ekspanision. Vi startede i London, og det går rigtigt godt. Nu skal vi kigge på hvordan vi kommer videre både i London og andre steder. Vi kigger flere steder,” siger adm. direktør i Jesper Friis.

Fremover overtager 53-årige John A.Tørnæs ansvaret for den danske del af virksomheden. Han kommer til stillingen fra en post som adm. direktør i Nordisk Film Biografer.

Ejeren af Lagkagehuset, Ole Kristoffersen, fortæller om sin suc

Lagkagehuset blev i slutningen af juni solgt til den svenske kapitalfond Nordic Capital efter en årrække med den norske fond FSN som ejer. Mens FSN ejede virksomheden har Lagkagehuset åbnet to butikker i London under navnet Ole & Steen Lagkagehuset.

Tanken er nu, at konceptet skal udbrede yderligere og blandt andet har USA været nævnt.

John A. Tønnes blev ansat i mediekoncernen Egmont, som ejer Nordisk Film, i 1993. Han kom til Nordisk Film Biografer i 1998 og har siden 2001 været adm. direktør.

30BUSPix1-Lagkagen-111355.jpg

»Jeg har haft mange gode år i Egmont og Nordisk Film. Vi har en fantastisk arbejdsplads med gode værdier, gode produkter og passionerede kolleger. Det bliver det svært at sige farvel til, men efter snart 20 år med biografrelateret forretning har jeg fået en mulighed for at prøve kræfter med en ny type virksomhed, hvor værdierne, produkterne og passionen også er i højsædet. Det har jeg ikke kunnet sige nej til,« udtaler John. A. Tønnes i en pressemeddelelse fra Nordisk Film.

magasin pix

Lagkagehuset begyndte med et enkelt bageri på Christianshavn i København i 1991, og er siden vokset til over 60 butikker.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen