Berlingske Business

Ladbrokes overvejer fusion med britisk kollega

GERMANY BRITAIN ROYALTY
Foto:

Den britiske bookmakervirksomhed Ladbrokes er i dialog med kollegaen Gala Coral Group om en eventuel fusion, der potentielt vil skabe en mastodont på spillemarkedet i Storbritannien.

Det skriver Bloomberg News.

Der er endnu ikke kommet nogle konkrete tal på bordet, og Ladbrokes' bestyrelse har endnu ikke vurderet, om det ud fra et rent strategisk synspunkt er attraktivt at slå sig sammen, men det er virksomheden ved at se på i øjeblikket.

Denmark's striker Nicklas Bendtner runs on the pitch displaying

Investorerne virker dog til at være glad for udsigten til en fusion. Ladbrokes-aktien stiger 11,8 pct. til 136,50 pence på børsen i London i tirsdagens handel.

Der er omkring 8700 fysiske kiosker i Storbritannien, hvor man kan spille på alt fra hestesport til fodbold.

Heraf ejer Ladbrokes 2200, mens Coral har 1845. Tilsammen svarer det til knap 50 pct. af det samlede marked, og Bloomberg skriver, at det vil være sandsynligt, at en række af kioskerne bliver lukket, såfremt fusionen bliver en realitet.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen