Berlingske Business

Kvinder dropper shoppeturen

Kvinder dropper shoppeturen - 1
En ny rundspørge blandt amerikanske kvinder, foretaget af America’s Resarch Group, viser, at en tredjedel af kvinderne i USA ikke – altså slet ikke – regner med at købe nyt tøj i 2009. Foto:

Ikke flere shoppeture i 2009. Sådan lyder mantraet fra et stigende antal kvinder, der i lyset af konjkunkturnedgang og finanskrise ikke regner med at skulle købe nyt tøj i år.

Mon ikke mange husholdningsbudgetter vil glæde sig over, hvad der ligner en ny trend i USA? Her svarer et stigende antal kvinder, at de ikke vil tage på shoppingture i 2009, for at spare på pengene i krisetiden.

Det er en ny rundspørge blandt amerikanske kvinder, foretaget af America’s Resarch Group, der viser, at en tredjedel af kvinderne i USA ikke – altså slet ikke – regner med at købe nyt tøj i 2009.

Normalt er antallet af kvinder, der afviser at skulle supplere garderoben, på bare fire procent, og der er altså tale om en voldsom stigning. Det skriver Forbes Magazine.

Magasinet spekulerer også i, at de amerikanske kvinders shopping-afholdenhed, kombineret med de vanskelige vilkår i detailbranchen, vil betyde, at en række amerikanske butikker og kæder enten må lukke butikker eller simpelthen vil gå nedenom og hjem.

Forbes peger blandt andet på tøjkæderne Lane Bryant, Ann Taylor og Eddie Bauer som eksempler på butikker der vil blive hårdt ramt, men spår også, at skogiganten Timerland samt kaffekæden Starbucks kan blive tvunget til at lukke filialer efterhånden som forbrugerne lægger pengene i lommen i stedet for i butikkerne.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen