Berlingske Business
17:26William Demant tog føringen i positivt marked

Kvinden med de mange klubkort

02BUSStine-Larsen.jpg
Stine Larsen har pungen fuld af klubkort, men egentlig tror hun ikke, at hun har stor fordel af de mange fordelskort. Foto: Bax Lindhardt.

Stine Larsen er én af de mange danskere, som er medlem af kundeklubber. 12 er hun medlem af, i hvert fald hvad hun lige kan huske. Men der er sikkert flere.

Coop, Forbrugsforeningen, H&M, Ma-gasin, Matas, Imerco, Nordisk Film, Change, IKEA, Saint Tropez, SAS og Fætter BR. Det er de kundeklubber, som Stine Larsen har medlemskort til. »Men der er jo sikkert flere. Jeg kan ikke huske alle de klubber, jeg er medlem af,« griner hun.

»Jeg føler, at jeg får en lille smule økonomi tilbage af alt det, jeg køber,« forklarer Stine Larsen, der til daglig er designlærer.

Stine Larsen

Egentlig synes Stine Larsen, at det er lidt pinligt med alle de klubkort. »Men jeg trækker kortet op hver gang,« siger hun. Coop og Forbrugsforeningen er de medlemskaber, hun synes, at hun får mest ud af.

»Til dagligt kan jeg se, at Coop overvåger mine køb, fordi jeg får tilbud, som er målrettet til mig. Det er først ved at gå op for mig nu, at alle kundeklubberne overvåger mig og mine køb. Måske skal jeg overveje mine medlemskaber.«

Målrettede tilbud

Når man spørger ind til, hvad Stine Larsen får ud af at være medlem, har hun dog en forklaring til alle sine kundeklubber.

»I Change har de nogle gange tilbud, hvor man kan købe tre bh’er og kun betale for to. Butikken får det ud af det, at de lokker mig til at købe to, selv om jeg egentlig fik ind for at købe én. Men så sparer jeg til gengæld penge.«

Ikea

Stine Larsen er glad for de kundeklubber, der har pointsystemer, fordi hun tydeligt kan se, hvor meget hun har optjent. Dog er Matas’ system lidt fjollet, mener hun.

»Det er egentlig lidt underligt med de Matas-point. Jeg har brugt mine på en kaffekande, men det gør jeg altså aldrig igen. Hvorfor skal jeg dog have en kaffekande i Matas,« spørger hun.

»Når jeg bruger kortene, kan butikkerne registrere mine vaner og målrette kampagner eller personlige e-mails med ting, jeg køber og derved lokke mig til at købe mere, men jeg synes ikke, at det gør så meget,« siger hun og konkluderer:

»Det er nok ikke mig, der får mest ud af det, men jeg gør det alligevel.«

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen