Berlingske Business

Kvickly-direktør stopper efter uenigheder

Høgsted
Peter Høgsted er administrerende direktør i Coop. Nu forlader den første kædedirektør koncernen efter Peter Høgsteds ankomst tidligere i år. Foto:

Kædedirektør Jesper Faurholdt stopper i Kvickly med udgangen af året. Begrundelsen er uenighed om strategi med Coops nye topchef Peter Høgsted.

Godt nytår - og så i øvrigt farvel og tak. Det er konklusionen på uenigheder mellem Kvicklys kædedirektør, Jesper Faurholdt, og Coops nye administrerende direktør, Peter Høgsted.

Jesper Fauerholdt stopper i Kvickly med udgangen af året, og årsagen er ifølge en pressemeddelelse uenighed om den fremtidige strategi for kæden.

»Jesper har haft en fornem karriere i Coop. Han har skabt markante forbedringer i Kvickly de seneste fire år, og jeg vil gerne takke ham for indsatsen,« siger administrerende direktør i Coop, Peter Høgsted.

Peter Høgsted blev udnævnt til stillingen som administrerende direktør i Coop i oktober, efter Jesper Lien blev fyret i august. Den nye direktør har tidligere sagt til Berlingske Business, at han agtede at sætte sit eget hold på trods af, at formanden har bedt om ro på ledelsesgangene i koncernen. Det lader altså til, at oprydningsarbejdet er i gang i Coop.

»Jeg er meget stolt af de resultater og den udvikling, jeg har skabt sammen med Kvicklys 8.000 medarbejdere gennem de seneste fire år,« siger Jesper Faurholdt

Som midlertidig kædedirektør er kommerciel direktør Anne-Marie Navarro konstitueret.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen