Berlingske Business

Kunderne pressede på for mobil e-handel hos Coop

05BUSWacherhausen.jpg
Jesper L. Wacherhausen, direktør og ansvarlig for online food i Coop. Foto: Erik Refner

Det var kunderne, der fik Coop i mobile omdrejninger med koncernens digitale flagskib, Irma.

»For et år eller to siden var vi ikke gode nok på det mobile. Men vi kunne se, at stadig mere foregik via smartphone og tablets. På et tidspunkt kom 30 procent af vores nettrafik fra tablets og 20 procent af omsætningen. Det fik os til satse seriøst på den mobile platform.. Andelen af nyhedsbreve og andre mails, der bliver læst på mobilen er efterhånden steget til 50 procent,« fortæller Jesper L. Wacherhausen, direktør og ansvarlig for online food i Coop.

05BUSmobil.jpg

Antallet af Apple-brugere har været centralt i Irmas mobile strategi.

»80 procent af vores trafik kommer fra iOS-platformen (Apples styresystem, red.), og derfor var det naturligt at lave en app til såvel iPhone som iPad. Til resten af brugerne med Android og Windows Phone har vi vores mobilhjemmeside.«

05TILAsos.jpg

En af de oftest hørte indvendinger mod e-handel som kanal er det fysiske detailleds frygt for kannibalisering, men det er et spørgsmål om åbenhed og indsats, fortæller Jesper L. Wacherhausen.

»Jeg er meget på landevejen for at besøge vores 80 butikker og nedbryde barrierer. Vi viser, hvad vi laver, og vi kan fortælle, at kunden bliver mere loyal gennem e-handel og køber mere på tværs af kanaler, også i butikke­n. Kunder, der ikke har handlet online før, kan få et løft på 50 procent på tværs af Irma.«

05TILCoolshop.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen