Berlingske Business

Konkurrent beskylder Lego for urimeligt nøl

FILE NETHERLANDS ECONOMY LEGO
Sagen begyndte i 2011, da Lego beskyldte Best-Lock for at krænke Legos beskyttelse af sine minifigurer - Best-Lock har med andre ord lavet og solgt nogle minifigurer, der ligner Legos for meget. Foto:

Lego trækker en amerikansk retssag så urimeligt meget i langdrag, at domstolen skal dømme nøl og lade sagen falde.

Det er påstanden i en sag, hvor Legos konkurrent, britiske Best-Lock, har mistet tålmodigheden efter fire et halvt år i det amerikanske retssystem, skriver Finans.

Den har »efterladt Best-Lock i et juridisk limbo, mens dets juridiske udgifter og skaden på Best-Locks salg fortsætter med at vokse, mens Best-Locks forretningsudsigter forbliver i en tåge,« hedder det i det retsdokument, der blev afleveret i sidste uge af Best-Lock til domstolen i Connecticut.

Barbie

Den adm. direktør Torsten Geller fra Best-Lock vil ikke kommentere sagen, så længe den verserer.

Sagen begyndte i 2011, da Lego beskyldte Best-Lock for at krænke Legos beskyttelse af sine minifigurer - Best-Lock har med andre ord lavet og solgt nogle minifigurer, der ligner Legos for meget.

lego

Siden har de to parter udvekslet masser af skriftlige argumenter, men altså ifølge Best-Lock i et alt for langsomt tempo, skriver Finans.

lego

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen