Berlingske Business

Køkkenbranchen jubler: Krisen er forbi

cc
Køkkenbranchen er i ekstase. Her har man aldrig tjent så mange penge som nu. Foto:

De gyldne dage er for alvor ved at vende tilbage til køkkenbranchen i kølvandet på finanskrisen, der høvlede markedet 30 pct. ned. Flere producenter melder nu om markant højere indtjening.

Krisen er definitiv ovre i køkkenbranchen. Det var ellers én af de brancher, som blev hårdst ramt, da finanskrisen meldte sin ankomst. Køkkenselskaberne proklamerede dengang om tilbagegang på knapt 30 pct., men de dage er nu ovre, skriver Børsen.

»Vi har aldrig tjent så mange penge, som vi gør nu,« siger Morten Falkenberg, adm. direktør for Nobia, Europas største køkkenleverandør og ejer af bl.a. HTH og Invita.

køkken

I 00’erne var det særdeles sjovt at være en del af køkkenbranchen, der selv beskriver tiden som »de gyldne år.« Den tid er nu ved at vende tilbage, det mærker de i hvert fald også hos Svane Køkkenet.

»Vi har oplevet en eksplosiv vækst henover den senere år, og vi kan se, at krisen er forbi. Vi leverer i 2015 en vækst på godt 20 pct,« fortæller Torben Nielsen, kædechef hos Svane Køkkenet til Børsen.

Nobia

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen