Berlingske Business

Københavnsk kaffekonge trækker sig

bar
Stifter og snart forhenværende adm. direktør i Baresso Kenneth Luciani Foto:

Grundlæggeren af kaffekæden Baresso, Kenneth Luciani, trækker sig som adm. direktør og efterlader posten til kaffekædens nuværende driftsdirektør.

Kaffekongen Kenneth Luciani giver posten som adm. direktør i Baresso videre til kædens nuværende driftsdirektør, Nickolas Krabbe Bjerg.

Baresso blev i sommer solgt til JAB Holding, og det er i den forbindelse, at Kenneth Luciani vælger at slippe tøjlerne. Men han forlader ikke kaffekæden helt, han er nemlig stadig en del af bestyrelsen hos Baresso Coffee. Luciani er også en del af bestyrelsen hos Sv. Michelsen Chokolade.

Kenneth Luciani stiftede i fællesskab med en kreds af danske investorer Baresso i 1999 med ambitionen om at gøre kaffe i papkrus til fast inventar i danskernes hænder, når de bevægede sig fra a til b. Målet om at blive Danmarks største kaffekæde er nået, og i dag består Baresso af 50 kaffebarer landet over.

23BUSPix-Kenneth-Luciani.jpg

»Kop for kop har vi over de seneste 15 år brygget og bygget Baresso Coffee til en stærk kæde. Det er jeg meget stolt af. Med Nickolas Krabbe Bjergs erfaring, drive og positive fokus på gæster, kolleger og samarbejdspartnere glæder det mig meget, at han har takket ja til at føre virksomheden til nye højder i et dynamisk og spændende marked,« lyder det fra Kenneth Luciani i en kommentar.

Med JAB Holdings overtagelse af virksomheden er planen at ekspandere kæden yderligere de kommende år. Nickolas Krabbe Bjerg fortæller i en kommentar, at han glæder sig til at videreføre projektet.

»Jeg glæder mig meget til opgaven og ser frem til at fortsætte arbejdet med at udvikle Baresso Coffee sammen med mit nuværende stærke team af kolleger.«

mandag

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen