Berlingske Business

København udset som spydspids for spritnyt H&M-brand

Torsdag - H&M
Hennes & Mauritz-koncernen har valgt København som en af de første byer, hvor det nye brand Arket skal se dagens lys. Arket er et butikskoncept, hvor man ud over en særlig tøjkollektion også vil sælge småting til hjemmet. Samtidig skal der placeres en café i butikken, de steder lokalerne tillader det. Foto:

Hennes & Mauritz vil åbne tøjbutikker med indbygget café. Den første åbner i London, senere følger København.

Hennes & Mauritz-koncernen har valgt København som en af de første byer, hvor det nye brand Arket skal se dagens lys.

Arket er et butikskoncept, hvor man ud over en særlig tøjkollektion også vil sælge småting til hjemmet.

Samtidig skal der placeres en café i butikken, de steder lokalerne tillader det.

21BUSCharlotte-van-Burleigh.jpg

Caféerne vil være inspireret af det nye, nordiske køkken, som københavnske restauranter har været med til at gøre internationalt kendt.

Samtidig skal butikkerne også tilbyde andre mærker end Hennes & Mauritz' egne.

»Arket vil tilbyde et bredt - men udvalgt - sortiment af nødvendigheder til mænd, kvinder og børn, ligesom der også vil være et mindre udvalg af produkter til hjemmet«, siger koncernchef Karl-Johan Persson i en pressemeddelelse om det nye brand.

tradono

Arket kommer prismæssigt til at lægge sig et niveau over H&M, og den første butik vil åbne i London til efteråret.

Herefter følger butikker i Bruxelles, København og München.

Arket er det ottende brand, som Hennes & Mauritz lancerer. Foruden H&M står koncernen også for mærkerne Cos, & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday og H&M Home.

H&M solgte tøj for 175 milliarder kroner sidste år

Kvartalsregnskabet viser i øvrigt en stigning i omsætningen på syv procent, men samtidig et faldende overskud efter skat.

Det skyldes, at salgsvæksten ikke blev som ventet, og at man har sat prisen ned på flere varer end ventet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen