Berlingske Business

København får flere vinterturister

aaa
Julefred i Nyhavn. Foto:

København er blevet en populær vinterdestination. De tre kolde måneder i første kvartal har de seneste år haft en markant større fremgang end året som helhed.

Mens københavnerne drømmer om varmere himmelstrøg i de mørke vintermåneder, stiger strømmen af turister, der besøger København i januar, februar og marts.

Antallet af vinterturister i København er i gennemsnit vokset med 9,3 pct. om året siden 2010. Dermed vokser vinterturismen hurtigere end sommerturismen, hvor vækstraterne siden 2010 i gennemsnit har været på 4,8 pct. om året.

Det oplyser Wonderful Copenhagen, der er hovedstadsregionens officielle turismeorganisation.

09BUSPix3-Tivoli-153155.jpg

»København bliver mere og mere populær som vinterdestination. Der har været fremgang i turismen i hovedstadsregionen i en årrække, og det er en rigtig positiv udvikling, som vi arbejder på at styrke,« siger Mikkel Aarø-Hansen, adm. direktør i Wonderful Copenhagen.

Turismen opgøres i antal overnatninger. I første kvartal 2017 var der 1,8 millioner overnatninger mod en million overnatninger i 2010, svarende til en vækst i hele perioden på 70 pct..

Til sammenligning var der i de tre sommermåneder 3,6 millioner overnatninger i 2017 mod 2,7 millioner overnatninger i 2010, svarende til en vækst på 32 % i hele perionde.

26BUSPix-Planet-1-135806.jpg

En forudsætning for at tiltrække vinterturister er selvsagt, at der er et bredt udvalgt af attraktive oplevelser i hovedstaden. Tivolis beslutning om at holde åbent omkring vinterferien styrker dermed København som turistby i vintermånederne, siger Mikkel Aarø-Hanse.

»At Tivoli nu også satser på et vinterprodukt gavner hele destinationen,« siger han.

Tivoli har i år, hvor forlystelseshaven fylder 175 år, valgt at åbne portene med et vintertema, som varer det meste af februar og dermed også favner skolernes vinterferie.

Der er tale om en samlet investering på over 10 millioner kroner i blandt andet en skøjtebane og et tilsvarende beløb for selve driften af vintersæsonen.

21BUS20170523-161115-4-1707.jpg

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen