Berlingske Business

Kinesiske turister kommer for at shoppe

kinesiske turister
Selvom turister fra Kina stadig gerne vil se berømte attraktioner, så er det shopping, der topper listen over, hvad en ferie skal indeholde ifølge kineserne. Foto:

Når kinesiske turister kommer til Danmark, er det vigtigste for dem muligheden for at shoppe.

I de seneste fem år er antallet af turister ud af Kina fordoblet fra 57 millioner til 116 millioner, og kineserne har haft afgørende betydning for billedet af, hvad en turist kommer for.

22BUS20150717-162741-2.jpg

Selvom turister fra Kina stadig gerne vil se berømte attraktioner, så er det shopping, der topper listen over, hvad en ferie skal indeholde ifølge kineserne, skriver Jyllands-Posten.

Turister i København

I en undersøgelse svarer 60 procent af de adspurgte, at shopping topper listen, og det er særligt muligheden for at købe ægte, billige mærkevarer og luksusprodukter, som man ikke kan købe i Kina, der trækker.

24BUSmichael.jpg

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen