Berlingske Business

Kinesisk rigmand køber igen op i B&O

B&O fortsætter med at tabe penge COP121 B og O
Den kinesiske rigmand Qi Jianhong, der har givet udtryk for, at han ønsker at overtage Bang & Olufsen, ejer nu samlet 20,7 pct. af aktiekapitalen og stemmerne i Struer-selskabet. Arkivfoto. Foto:

Qi Jianhong har øget sin aktieandel i B&O via sit selskab Sparkle Roll Group, som har købt op i B&O-aktier.

Den kinesiske rigmand Qi Jianhong, der har givet udtryk for, at han ønsker at overtage Bang & Olufsen, ejer nu samlet 20,7 pct. af aktiekapitalen og stemmerne i Struer-selskabet.

Det oplyser B&O i en meddelelse til fondsbørsen.

Qi Jianhong har øget sin aktieandel i B&O via sit selskab Sparkle Roll Group, som har købt op i B&O-aktier og siden solgt end del til holdingselskabet Sparkle Roll Holdings, som rigmanden også ejer.

Sparkle Roll Holdings råder herefter 15,1 pct. af aktiekapitalen og stemmerettighederne i B&O, mens Sparkle Roll Groups ejer 5,6 pct. af det danske firma.

Samlet sidder Qi Jianhong dermed altså på 20,7 pct. af B&O. Sidste gang ejerandelen blev oplyst - i september - sad han på 20,2 pct. af Bang & Olufsen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen