Berlingske Business

Kineserne skal til at gå i Superdry

q
Foto:

Hættetrøjer, store logoer og farverige joggingbusker til børn og unge. Det lyder som noget, man har set før - men nu skal de kinesiske teenagere og de unge også til at klædes på i Superdrys afslappede tøj.

Det er Supergroup, der er det britiske selskab, som står bag tøjmærket Superdry, der har underskrevet en joint venture-aftale for at komme ind på det kinesiske marked. Selskabet har underskrevet en tiårig kontakt med kinesiske Trendy International Group, der vil overtage den daglige drift af Superdry i Kina, mens Supergroup vil tage sig af brands og marketing.

CHINA-ECONOMY-STOCKS

Supergroup, der er noteret på børsen i London, har til og med april i år haft et overskud på 63,2 mio. pund, hvilket er 2 pct. mere end i perioden sidste år. Omsætningen i årets fire første måneder steg med 12,9 pct. til 486,6 mio. pund.

En aktie i selskabet faldt onsdag med 3,7 pct. til 1241 pence. Ser man på hele 2015 er aktien steget med 39,4 pct.

09BUSkina-baerende-pix.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen