Berlingske Business
For abonnenter

Kinesere hamstrer helt vildt: Tomme hylder og ingen økologisk babymad i dit supermarked

07BUSPix-Babymaelk-160846.jpg
Asiater, især kinesiske turister, tømmer supermarkeder for økologisk børnemælk fra Arla. Både detailkæderne og Arla har svært ved at følge med den pludselige store efterspørgsel. Coop overvejer at indføre restriktioner på salg til Kina-turister for at tilgodese danske kunder. Her er det butikschef Mathias Christoffersen, fra butikken på Vesterbrogade i København.

Coop overvejer i alle butikker at sætte en grænse for, hvor meget økologisk mælkepulver af mærket »Baby & Me 2« kunder må købe. Årsagen er, at kinesiske kunder hamstrer og tømmer bl.a. Irma, Superbrugsen og Kvickly-butikker i København for den efterspurgte modermælks-erstatning fra Arla, der kan afsættes til meget høje priser i Kina.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen