Berlingske Business
17:42

Kina kan blive Pandoras næste store vækstmarked

Produktion 7 - 201611011120384
Pandora har gode muligheder for at sælge endnu mere i Kina, end man allerede gør. Free/Pandora

Der ligger et stort potentiale i Kina for smykkeproducenten Pandora, der vokser meget i Asien.

Salget i Asien og Stillehavsområdet udgjorde kun 19 procent af smykkevirksomheden Pandoras omsætning i tredje kvartal i år, men på sigt kan regionen komme til at udgøre en endnu større del.

Og særligt i Kina ser det ud til, at der er potentiale til større vækst.

Mens salget i de eksisterende forretninger skuffede en smule ved samlet set kun at gå fire procent frem, var der høje tocifrede vækstrater i de kinesiske butikker.

»Derudover bidrager butiksåbninger, hvilket indtil videre fortæller en historie om, at Pandoras åbning af det kinesiske marked går rigtigt godt,« siger Sydbanks aktieanalytiker Søren Løntoft Hansen.

Pandora

Han noterer sig samtidig, at Pandora senest har indgået en aftale med den enorme internetportal Alibaba om salg af smykker på handelsplatformen tmall.com, som formentlig også vil øge salget betydeligt.

Omsætningen i Asien udgjorde i kvartalet 882 millioner kroner, og det var 70 millioner højere, end analytikerkorpset ifølge Ritzau Estimates havde gættet på.

Mens det går godt østpå, er der anderledes udfordringer i Latinamerika, hvor de økonomiske udfordringer slår igennem på salget, der går tilbage.

Pandora får otte års skattefritagelse i Thailand

Også i Tyskland faldt salget med 13 procent, men det skyldes i høj grad den igangværende proces med at lukke salget i såkaldt multibrandede butikker ned til fordel for Pandoras egne konceptbutikker.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen