Berlingske Business

Kasper Rørsted bliver ny topchef i Adidas

rørsted
Overskrift
Foto:
rørsted
Overskrift
Foto:

Den 53-årige dansker Kasper Rørsted overtager topchefposten i Adidas. Han forlader tyske Henkel til april.

Kort tid efter nyheden om at den danske topchef Kasper Rørsted forlader den tyske gigantkoncern Henkel til april, løfter Adidas sløret for, at Rørsted bliver den tyske sportsgigants nye topchef.

Rørsted overtager posten efter den 61-årige Herbert Hainer fra den 1. oktober, men allerede i begyndelsen af august indtræder Rørsted i bestyrelsen. På den tyske rygtebørs har det længe forlydt, at Rørsted stod klar i kulissen til at overtage hjørnekontoret hos Adidas.

Nyheden fra Adidas kommer kun godt en time efter, at Henkel kunne fortælle, at Rørsted stopper til april.

Den nyhed kom som en overraskelse for markedet, og Henkels aktiekurs faldt med knap fem procent. Og Rørsted er åbenbart er stærkt kort i tysk erhvervsliv. Adidas-aktiekursen steg med cirka 2,5 procent ovenpå nyheden.

Rørsted

Kasper Rørsted har som topchef i Henkel været den højest placerede danskere i europæisk erhvervsliv. Og han får pæne ord med på vejen efter sin exit i Henkel:

»Kasper Rørsted har opnået rigtig meget for Henkel,« udtaler bestyrelsesformand Simone Bagel-Trah, der er efterkommer efter stiftende Fritz Henkel, i en pressemeddelelse.

Hun lovpriser bl.a., at salget er steget »signifikant« og at de største brands er blevet »styrket«. Også på tallene har hans tilstedeværelse haft en effekt. Markedsværdien er tredoblet under Rørsteds ledelse.

Henkel

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen