Berlingske Business

Kasi-Jesper: Pandora har fundet den gamle melodi

pix - kasi jesper - biz
Opjusteringen fra Pandora har ikke mindsket Kasi-Jespers forventninger til hans tilgodehavende i virksomheden. Foto:

Pandoras opjustering tirsdag overrasker ikke Jesper »Kasi« Nielsen, der mener, at smykkefirmaet er vendt tilbage til den gamle strategi.

Smykkekoncernen Pandoras hævede tirsdag forventningerne til årets salg og indtjening, og det kommer ikke bag på en af selskabets tidligere store distributører Jesper »Kasi« Nielsen.

Han mener, at Pandora er vendt tilbage til den oprindelige strategi fra dengang, han selv var en del af holdet.

»Kunderne er ved at finde tilbage til Pandora. Man har ikke skullet finde på heksekunster, men blot finde tilbage til den strategi, Pandora fulgte frem til 2010,« siger Jesper Nielsen til Børsen.

Han forlod selskabet efter strategisk uenighed i 2010 og har sidenhen kæmpet med selskabet om et tilgodehavende - en såkaldt earn out - der skal udbetales i 2015, og som Pandora har vurderet til et rundt 0. Med gårsdagens opjustering undrer det Jesper Nielsen, hvis værdien fortsat skulle være fastsat til ingenting.

»Det er lidt som med benzinpriserne. De har travlt med at sætte dem op, når oliepriserne stiger. Men når den falder, så venter man lige og ser. Aftalen går på, at jeg skal have halvdelen af otte års overskud i Europas største smykkedistributionsselskab. Det prøver Pandora at overbevise mig om er 0 kr. I 2010, hvor jeg var ansvarlig, havde vi et overskud på 235 mio. kroner. Siden er det gået i nul og minus hvert år - det undrer mig da, for det er nøjagtig samme forretning. At Pandoras distributionsselskab, der omsætter for over 1 mia. kroner, slet ikke tjener nogen penge, undrer mig da. Hvor pokker forsvinder alle de penge hen,« spørger Jesper Nielsen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen