Berlingske Business

Kasi-Jesper bekræfter kopisag i Holland

z<xz<
Foto:

Smykkedesigner Christina Hembo har anlagt fogedsag mod Endless for at have kopieret hendes smykker. Kasi-Jesper bekræfter sagen over for Berlingske.

Med sit nye firma Endless Jewelry har Jesper Nielsen, bedre kendt som Kasi-Jesper, krænket sin tidligere designer og producent Christina Hembo fra Christina Jewelry & Watches.

Sådan lød udlægningen torsdag morgen på finans.dk, og nu bekræfter en af sagens hovedpersoner, at der har været en fogedsag i Holland om kopiering. Sagen er dog ganske lille og allerede afsluttet, lyder det fra Jesper Nielsen.

31BUSjesper-nielsen.jpg

»De (Christina og Claus Hembo, red.) fik nedlagt et fogedforbud mod seks charms ud af vores 432 i fire dage,« fortæller Jesper Nielsen i en e-mail til  Berlingske.

»Det skulle så efterfølgende følges op i en retssag, men det blev det aldrig,« skriver Jesper Nielsen og fastslår, at der ikke længere er nogen strid med Hembo-parret.

Hverken Christina eller Claus Hembo ønsker at kommentere fogedsagen, som de ifølge finans.dk har fået medhold i.

Jesper Kasi Nielsen

De to blev udpeget til at designe og producere smykkerne for Endless, da virksomheden blev stiftet i efteråret 2012. Forleden kunne Berlingske fortælle, at de to parter var gået fra hinanden efter kun to års samarbejde. I stedet havde Jesper Nielsen hyret designeren Julie Sandlau til at designe og producere Endless' smykkekollektioner.

Dengang ønskede Claus Hembo ikke at fortælle om det brudte samarbejde med Endless. Og meldingen er i dag den samme fra forretningsmanden.

»Vi har ingen kommentarer,« lydet det fra Hembo.

Det er ikke første gang, at ægteparret Hembo er i strid med Jesper Nielsen. Tidligere solgte Jesper Nielsen ure for Hembo-firmaet, men også det endte i et skrivebordsslagsmål. Sagen handlede om, at Jesper Nielsens daværende firma Kasi havde købt eksklusive af ure fra Hembo-firmaet, som han skulle have solgt til udenlandske butikker, der kunne markedsføre dem til 9.000 kroner stykket. I stedet videresolgte Jesper Nielsen urene til den danske discountkæde Netto, der solgte dem til 699 kroner stykket. Hembo-parrrets forretningsidé lå i grus, og de blev rasende på deres daværende samarbejdspartner. De anlagde en sag mod ham, og Jesper Nielsen fik indgået et forlig dengang ved at betale omtrent 6 mio. kroner.

dfgfg

Det er første gang, at Endless er havnet i en fogedretssag i Holland. Men det er ikke første gang, at smykkefirmaet er blevet kritiseret af sine danske kollegaer i branchen. Da Endless lancerede sine første kollektioner - med Christina Hembo som designeren bag - var Ole Lynggaards direktør ude med riven efter Jesper Nielsen og Endless. Det nye smykkefirma var »et kopikoncept, som snylter på andres designindsats,« lød det fra direktøren hos Ole Lynggaard.

Endless sælger charms og læderarmbånd, og konceptet minder en hel del om andre koncepter, som smykkefirmaerne Ole Lynggaard og Kranz & Ziegler satte på markedet flere år forinden. Ifølge Jesper Nielsen har Endless' produkter altid befundet sig på den rigtige side af lovgivningen.

.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen