Berlingske Business

Jysk vil sælge dyner i kriseramt Grækenland

Lars Larsen
Dyne-Larsen udvider sin forretning til Grækenland (Foto: Søren Bidstrup/Scanpix 2015) Foto:

I næste uge åbner Jysk fire butikker i Grækenland, og i løbet af få år vil koncernen åbne mindst 40 butikker i det gældsprægede middelhavsland.

Mange selskaber ville nok holde sig langt væk fra det græske marked, der er er presset i knæ af den altoverskyggende gældskrise.

Men det gælder ikke for Jysk, der i næste uge slår dørene op for deres første varehus i det gældsprægede middelhavsland. I de kommende måneder vil koncernen åbne fire butikker i det græske, mens målsætningen er at åbne mindst 40 butikker i landet i løbet af få år. Det skriver Jyllands-Posten.

»Netop i kraft af den pressede økonomi i Grækenland er der et hul i markedet til os. Der er ikke mange andre udefra, som vil ekspandere der lige nu. Og det samme gælder nok de lokale kæder. Det lidt uforudsigelige er selvfølgelig, om forbrugerne sidder på pengene. Men vi vurderer klart, at der er plads til os,« siger Jan Bøgh, der er administerende direktør i Jysk Nordic.

Når Lars Larsen rykker sit dynesalg til Grækenland, bliver det land nummer 38, hvor den danske kæde er repræsenteret. Og Jysk mangler nu kun Belgien og Portugal for at have »dækket Europa«, som de selv udtrykker det.

Samtidig med åbningen af de fire butikker i Grækenland vil koncernen også åbne i Singapore, og planen er, at selskabet vil udvide dynesalget til flere lande i Asien og i Afrika.

TV: Dyne-kongen køber møbelproducent

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen