Berlingske Business

Jysk køkkenfirma styrer mod hovedstaden

pix-køkken
Danskerne har de seneste år ikke været særlig flittige til at købe nye køkkener. Tvis-Køkkener satser på, at der er kunder til de ti nye butikker i hovedstadsområdet.  Foto:

Tvis-Køkkener er gledet gennem krisen og er nu klar til at åbne ti nye butikker i Københavnsområdet.

Det er ikke køkkener, som danskerne har investeret mest i de seneste år. Krisen har også bidt sig godt fast her. Men jyske Tvis-Køkkener har ikke tumlet med de store problemer. De er nu klar til at åbne ti nye butikker rundt omkring i hovedstaden.

Det skriver Børsen. 

For et år siden satte de en prøvekanin løs på markedet. Poul Wilcke har drevet den nye butik på Jagtvej på Østerbro.

16BUSVordingborg.jpg

»Der er rigtig meget at lave. Når jeg går ud af min hoveddør, kan jeg se 28 opgange. I hver opgang er der ti køkkener og ti badeværelser, og min fornemmelse er, at der er brug for en lokal butik,« siger han til Børsen. 

Det er også et nyt butikskoncept, som det jyske køkkenfirma eksperimenterer med. Firmaet har opdaget, at det er i nogle andre rammer, de skal sælge deres køkkener.

Jesper Valentin, der er kædechef hos Tvis Køkkener forklarer til Børsen, at de er gået over til at bygge mindre butikker end tidligere. Dels fordi huslejen er billigere, men også fordi det er mere tilgængeligt for kunderne.

Køkken

Detailhandelsekspert Henning Bahr, der er indehaver af analysefirmaet Retail Institute Scandinavia, mener, at det er et fint butikskoncept.

»Det er klart, at branchen er nødt til at gøre et eller andet, hvis de skal komme lidt tættere på forbrugerne. Men det er stadig vigtigt at tilbyde god value for money med nogle skarpe priser,« siger han til Børsen og forklarer, at Ikea- og Kvik-køkkener har stor succes, fordi de er billige. De dyrere køkkener har det svært på markedet. Så prisen er en af de vigtigste faktorer for at kunne klare sig i branchen.

pix-køkken

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen