Berlingske Business

Jysk fortsætter sin vilde vækst: Nu i land nummer 37

Pics-Jysk
Lars Larsen har nu også »et godt tilbud« til indbyggerne i Montenegro. Foto:

Jysk har netop åbnet sin første butik i Montenegro, og flere er på vej. Det sker i en tid, hvor den danske dynekonge for alvor jagter nye markedsandele rundt om i verden.

Nu kan der for første gang købes billige dyner fra Dyne-Larsen i Montenegro. Lars Larsens »gode tilbud« er hermed at finde i 37 lande rundt om i verden. Den første Jysk-butik i Montenegro er åbnet i landets næststørste by, Nikšić.

Og Jysk-eventyret i det nye eksportland stopper ikke her. Den næste Jysk-butik i Montenegro åbner inden for de næste måneder, og koncernen forventer at åbne endnu flere i landet, der har 600.000 indbyggere.

Jysk

Den nye butik bliver drevet af en lokal franchisetager, der i forvejen har erfaring med detailsektoren, da han ejer otte supermarkeder under navnet »Hard Discount Laković.«

Koncernen har en ambition om at blive udbredt i hele verden.

»Ekspansion er en del af vores dna. Vi har det svært, når vi ikke gennem længere tid kan ekspandere. Sådan har vores ejer det også, da han godt kan lide at ekspandere,« siger administrerende direktør for Jysk Nordic, Jan Bøgh.

Pix-Lars Larsen

I september måned fortalte Jan Bøgh til Berlingske, at Jysk blandt andet har planer om at åbne butikker i Grækenland, som koncernen har haft i kikkerten allerede inden den økonomiske krise i landet startede. Målet er nu at åbne 50-75 butikker i Grækenland inden for en kortere årrække. Udover Grækenland er Belgien og Tyrkiet interessante markeder for Jysk, lyder det fra Jan Bøgh.

Jysk har også blikket rettet mod Afrika, som er et vækstmarked, mange danske detailvirksomheder er interesseret i. Her ser Jysk særligt Ghana og Elfenbenskysten som potentielle markeder.

Jysk-gruppen har et skandinavisk udgangspunkt. Den første butik åbnede i Danmark i 1979, og i dag har koncernen over 2.200 butikker og 19.000 medarbejdere fordelt i 37 lande. I Tyskland og Østrig er navnet »Dänisches Bettenlager.« I resten af verden hedder butikkerne »Jysk.«

Lars Larsen

Stifter og ejer Lars Larsen står også bag møbelkæderne Bolia.com, IDEmøbler og ILVA. Den samlede omsætning i Lars Larsen Group er på 23,3 milliarder kroner.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen