Berlingske Business
17:03Mærsk var lyspunktet i rød C20-dag

Just Eat næsten fordobler indtjeningen og lover fortsat vækst

Just-eat
Arkivfoto. Foto:

Den britiske madbestillingsvirksomhed Just Eat øgede sidste år indtjeningen med 93 pct. og nåede et overskud på 115 mio. pund, svarende til knap 1 mia. kr.

Fremgangen blev skabt på baggrund af en vækst i omsætningen på 52 pct. til 375,7 mio. pund, fremgår det af selskabets årsregnskab tirsdag.

Væksten ventes at fortsætte i 2017, hvor selskabet guider en omsætning på 480-495 mio. pund og et underliggende driftsresultat, EBITDA, på 157-163 mio. pund.

Til sammenligning blev det justerede driftsresultat for 2016 opgjort til 115,3 mio. pund, hvilket var over analytikernes forventninger på 111,1 mio. pund ifølge Bloomberg News.

Investorerne er begejstrede for de meldinger, som selskabet er kommet med. På børsen i London ligger aktien i Just Eat tirsdag ved 12.15-tiden til en stigning på 6,9 pct.

split

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen